7 Haziran 2009 Pazar

kompost yapmayı deniyorum

bu hafta evde kompost yapmaya karar verdim. iki adet 5 lt lik şişman pet su şişesinden faydalanacağım. birincisini yukarıdaki gibi kapağına yakın bir şekilde kestim. bu şişe kap olacak. ikinci şişedende kapağını çıkartacağım. ikinci şişeyide birinciyi kestiğim yerden daha aşağıdan, resimde ki gibi keserek kapak yaptım. Kap olarak kullanacağım şişenin kenarlarında pek çok delik açtım. kompost için olmazsa olmazlardan biri hava buraya kadar şişeyi nasıl yaptığım üzerinde durdum. bundan sonraki resimler pek hoşa gitmeyebilir. ama ev hali işte herkezin mutfağında bu tip artıklar çıkıyor. Önce kabın en altına bir miktar koyun gübresi sonra artıklar sonra biraz daha gübre komposta hangi artıklar konur, hangileri konmaz 22.05.2009 tarihli kayıtta ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştı.

ve kapagınıda kapatıp yine ilkel, bir iplikle kilit sistemi ve artık artıklarımız doğanın minik mikro organizmalarının elinde. ben arasıra onlara yardımcı olmak için, artıkları karıştırıp arasırada nemli kalması için ıslatacağım. bu aradada mutfaktan çıkan yeni artıkları biriktirmeye devam ediyoruz. hemen kokmaması için kısa bir süre buzdolabında bekletiyoruz. bu denememizde başarılı olursak aynı yöntemle 10 lt lik pet şişeler kullanacağım.

6 yorum:

Pinar dedi ki...

Rasim Bey, cok guzel bir ise girismissiniz. Tebrik ediyorum. Ne kadar kisa surede kompost haline geldigini gorunce inanamayacaksiniz. 5 lt.lik pet siselerde yapma fikri cok ilginc. Ozel bir nedeni var mi?

Rasim Karavana dedi ki...

teşekkür ederim. ilk önce bir deneyeyim, süreci bir gözlemleyeyim dedim. birde atıkları biriktirmek daha kolay olacak sanırım. 5lt lik şişe bizim gibi bir ailede 3-4 günde dolar. biraz ot, pembe yaprağı, talaş takviyesi tamam diye düşündüm şimdilik bakalım :)

nalan dedi ki...

nasıl gitti kompost işlemleri rasim bey? biz de başlayalım mı dersiniz :)

Rasim Karavana dedi ki...

durduğunuz kabahat nalan hanım. ama uyarayım bir dönem berbat kokuyor.:)

Pinar dedi ki...

Rasim bey, aslinda pet sise yerine bahcenizin bir kosesinde bu is icin ufak bir yer hazirlayabilirsiniz. Biraz topragi cukurca kazip, mutfak artiklarinizi orada biriktirebilirsiniz. Koku ve sinek icin yapmaniz gereken tek sey, saman ya da yabani ot gibi seylerden kalinca bir ortu yapmak. Cok daha verim alacaginiza eminim.

Kolay gelsin.

Özlem Mertler dedi ki...

Ben de okulda öğrencilerimle denemiştim kompostu. Sizin deneyimlerinizin sonuçlarını merakla takip edeceğim.