15 Nisan 2009 Çarşamba

fide pişkinleştirme

Fidelerimizi süs bitkileri gibi evimizin içinde tutamayacağımız için, fideyken alıştığı korunaklı, sabit ısı, kontrollü güneş, rüzgarsız ortam dan çıkarıp 40' ı uçurulan bebek gibi dış ortamlara hazırlanması gerekiyor.

Dış ortamda onları bekleyen zorluklar: gece soğukları donma tehlikesi, daha uzun süreli kalacağı güneş ışınları, aşırı rüzgarlar vs.

Soğuktan etkilenmemesi ve donma tehlikesini en aza indirebilmek için fidedeki su oranının çok olmaması gerekiyor. Zaten işi bilenlerinde bize tavsiyesi az su verin şeklinde. Az verin ki bitki suyla şişmesin. Annem yemekten önce ve yemek yerken bana çok su içirmezdi. Karnını suyla doyurma da yemeğini bitir derdi. Fidelerde de aynı durum. Ne kadar çok su verirsek bitki o kadar şişecek, boyu uzayacak, su oranı yükselecek ama içi kof kalacak demektir. Amaç dengeli su vererek topraktan alacağı kuru besinlerle gelişimini sağlamak. Dirençli bir hale getirmek.

Fidelerin pişkinleştirilmesine su miktarını azaltarak başlamak, bulundukları ortamın sıcaklığını havalandırma yaparak düşürmek, daha sonrasında belli aralıklarla dış ortama çıkarmak ve dış ortamda bulundukları zaman süresini uzatmak. Şeklinde özetleyebiliriz.

Ben geçen sene nisan ayının sonlarına doğru balkona çıkarmaya başladım. gündüzleri balkonda (çok rüzgarlı ve soğuk günler hariç) akşamları içerde tuttum. Ve her akşam 1 saat geç içeri aldım. Taşımaktan bıktıktan sonra ki bu 15 gün falan sürdü. bir daha da içeri almadım.

Unutmadan; siz istediğiniz kadar pişkinleştirin dış ortamda onları bekleyen bir tehlike daha var. KUŞLAR !!!

1 yorum:

YEŞİM dedi ki...

Ellerinize sağlık.Çok faydalı bilgiler paylaşmışsınız yine.
Minik kızınızın kocaman dikkatine de bravo doğrusu.Minik fideyi kurtarmış.Nice güzel sezonlar...
Saygılarımla.
Yeşim Güriş