10 Nisan 2009 Cuma

merhaba 2009 pembe domates sezonu


Geldi yine bir pembe domates sezonu, koca bir kış geçti... karanlık puslu yağmur çamur. şimdi bahar, güneş farklı bir acıdan doğuyor artık. Daha parlak daha aydınlık.
1 martta PDA istanbul buluşması yapıldı. mükemmeldi. ailecek çok keyif aldık. isimlerini duyduğumuz maillerini okuduğumuz dostlarımızı yakından görüp tanıştık. Büyük kızım Ece, (bize göre) çok güzel bir konuşma yaptı. ben ve eşim çok duygulandık. okadarki söz sırası Arzuya geldiğinde, Arzunun konuşacak hali kalmamıştı nerdeyse ağlayacaktı.
Bu sene bir senelik tecrübe ve PDA nın istanbul buluşmasından aldığımız enerji ve motivasyonla, Ben ve kızlarım geçen seneki tarihten 9 gün evvel 21 martta ilk tohumlarımızı, 28 martta da ikinci parti tohumlarımızı ektik. maksat pembeleri bir an önce kahvaltı soframızda görmek.
Tohumlarımız 3 sınıf
1. Geçen seneden kalanlar
2. Geçen sene göz koyduğum ve yüzsüzlük edip istediğim., 630 gr lık pembe veren, Sayın Birol Ketenci nin fidesini Nalan Hanımdan aldığı ve yetiştirip tohum elde ettiği Hakan Yaşmut/ Datça Emecik köyü tohumları
3. Birol beyin yetiştirdiği Erdek pembelerinin tohumları
1.sınıftaki tohumları yanlış muhafaza ettim sanırım. yalnızca 1 tanesi filizlendi oda çok cılız
ötekilerde % 89 oranında filizlenme var. durumlarıda bana göre gayet iyi. hepsini plastik saksılara şaşırttık. ev biraz gübre kokuyor ama napalım idare edeceğiz bir müddet.
yalnızca bir kaç tanesini biraz üzdük. nedenmi? şaşırtırken, köklerindeki toprağı silkeleyelim derken köklerinide silkeledik. ama ölmediler. gelişimleri yavaşladı. ötekileri toprağıyla beraber şaşırttık. durumları gayet güzel
bu sene, aslında bana da garip gelen bir şey deniyorum. araştırdım. potasyum ve fosfat domates için çok gerekliymiş, organik olarak nerde var bunlar? MERCİMEKTE :) bende aldım yeşil ve kırmızı mercimeği sıcak suda yumuşattım. mikserden geçirip iki fidenin dibine koydum. sonucu çok merak ediyorum.

3 yorum:

nalan dedi ki...

karavana ailesine selam. ama illa ki ece ve deniz'e selam. bakalım bu sene neler olacak. rasgele :)

dokuzuncubulut dedi ki...

Hepinize merhaba,
Öncelikle yeni üye olarak sorduğum bütün sorulara sıkılmadan cevap verdiğiniz için teşekkürler. Sayenizde çok yol aldım.
Merak ettim, mercimekler toprakta filizlenme yaparlar mı acaba? Neyse bekleyip göreceğiz.
Sanırım bahçeniz de vardı, zamanı gelince benim balkona fazla gelen fideler size misafir olabilir(mi)?
Hepimize bol hasatlı bir sezon dileğiyle...
Aslı Balakin

Hülya dedi ki...

Bu yıl ilk kez pembe domates ektim. Cam balkonda şu anda...Neler yapmam gerekiyor 2fide 20 cm. kadar büyüdü diğer 2-3 taensi onların gölgesinde kaldı ve minikler yerlerini mi değiştirsem ? Bir de tecrübeli olarak bana önerilerinizi ve neler yapmam gerektiğ,ini anlatırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler..
Hülya
hygunay@gmail.com