19 Nisan 2009 Pazar

pazar gezmesi ve davetsiz misafir.


bugün pazar günü evdeyim. sabah erken kalkdım. fideleri balkona çıkardım. önce sabah serinliğine alışacaklar, daha sonra güneşlenecekler. akşam güneş battıktan sonra tekrar içeri girecekler.
yandaki resimde benim oraya dikmediğim küçük bir fide var. çıkmayan fidelerden biri herhalde ama nasıl olmuşta oraya yüzey kısmına denk gelmiş anlamadım. Hatta ilk çıkmaya başladığında yabani ot diye koparacaktım. küçük kızım deniz, baba bununda tüyleri var domatese benziyor.dedi dikkatli bakınca fark ettim. ama yinede tam inanamadım. fidecik büyüdükçe domates fidesi gibi olmaya başladı. şimdi 3. 4. yapraklarını çıkarmaya hazırlanıyor. ona daha özel bir bakım uygulayıp hızlı büyümesi için bir şeyler yapmam lazım.
Alınacak ders; vazgeçmeyenler için hayat herzaman bir şans daha tanıyor. pembe domates işte... insanı filozof bile yapıyor. hayatın kısa metraj filmi gibi evde domates yetiştirmek

işte bir örnek daha,öndeki aldı başını gidiyor. onu enaz 15 gün daha saksıda tutmak zorundayım. ona hiç bir özel muamele yapmadım ama hırslı birinci ben olucam diyor sanki.
gelişimi yavaşlarsa onu bahçeye ekmeden önce daha büyük bir saksıya almayı düşünüyorum.



bu gün lodos çok değil ama biraz etkili bizim balkonda lodosu çok alıyor. rüzgardan korunmaları için balkondaki setin arkasına yerleştirdim. güneşte biraz sonra onlara ulaşmaya başlayacak. temiz hava bol güneş. hadi kızlar bu senede bizi utandırmayın.


3 yorum:

nalan dedi ki...

vallahi bunların karnı tok sırtı pek. iki de ablaları var gözleri gibi bakıyorlar. baksanıza işin uzmanı olmuşlar bile koparttırmamışlar sonradan gelen fideyi.tüm karavana ailesinin ellerine sağlık !

dokuzuncubulut dedi ki...

merhabalar,
benim balkonumda pek rüzgar almaz, güneye bakıyor. Ben de hergün birkaç saat balkona çıkarmaya başlasam mı acaba? Benim pembelerin sağlıklarında bir sorun yok ama, pek hızlı büyümüyorlar. Yaprakları çoğaldı, ama boyları pek uzamıyor. Herşey normal mi, bir öneriniz olabilir mi? (Birkaç güne kadar yeni resimlerle bloğumu güncelleyeceğim, oradan bakabilirsiniz.)
Selamlar.

Rasim Karavana dedi ki...

teşekkür ederiz Nalan Hanım,
valla keyifleri paşada yok. evin baş köşesinde duruyorlar.