9 Mayıs 2009 Cumartesi

fideler bahçede,evde hüzün

hazırlıklar iki hafta önce başlamıştı. ilk hafta bahçe otlardan temizlendi. kabaca bellendi. toprağın üzerine gübre döküldü. şansımıza o hafta ortası bol yağmur yağdı. ikinci hafta sonu, bahçe bu sefer daha ince bir şekilde bellendi. tırmıklandı. taşlar ayıklandı. kolay değil tabi 1 dönüm tarla.

bu hafta sonu da dikim yapacağız. başlamak için güneşin biraz uzaklaşmasını akşam serinliğinin gelmesini bekliyoruz. takım hazır. ben Ece, Deniz ve kayınpederim Kemal bey. toprak konusunda oldukça tecrübeli öneri ve gözetimine ihtiyacımız var.

önce dikim yapacağımız yerleri belirledik. fide aralarının 50 cm olmasına özen gösterdik. sonra çukurçuklar açtık. içine bir kürek gübre, sonra bol su. maksat kökler rahat etsin. toprağın suyu tamamem çekmesini beklerken sıra fidelerin psikolojisi ile ilgilenmeye geldi. bu görev sevgili kayınpederime ait.




önce motivasyon; hadi bakalım göreyim sizi, mahcup etmeyin bizi, başaracaksınız ben size güveniyorum tarzında bir konuşma.


ardından biraz kültür aşılama. fideleri sorumlulukları konusunda uyarma işlemi. ama biraz ağır olmadımı Kemal Bey. ne anlar pembeler Hamletten, Shakespeare den başka bir tema seçseydiniz keşke. siz canınızı sıkmayın pembeler olsada olur olmasada. sizin canınız sağolsun.

2 yorum:

dokuzuncubulut dedi ki...

Rasim bey, bunlar balkonda büyüttüğünüz fidelerse maşallah. Benim fidelerim ancak 10 cm. Sizinkileri görünce benim fidelerden ümidi kestim. Bu yaz domatesler sizden olacak sanırım... Bereketli hasatlar olsun...

Pinar dedi ki...

Aman ne guzel! Ellerinize, emeklerinize saglik. Merakla takip ediyorum sizin pembeleri. Gecen gun esimle sizin "bu sene neyi dogru yaptik" baslikli yazini okuyup, 1. maddede cok gulduk. Bizim basimiza gelen aynen iste o!:)

Sevgili Zencefil, moralini bozma, biz bu sene ogrencilik yapiyoruz. Bir tane bile domates olsa, bir de ondan tohum alirsak, ben amacimiza ulastik sayacagim kendimi!:))