2 Mayıs 2009 Cumartesi

tomurcuklanma koltuklar ve sardunya

sardunyam çiçek açmaya başladı. yakında yeşil yapraklar gözükmeyecek. saksı pembe bir top haline gelecek


koltuklarımızda olmaya başladı artık. ama ne yazıkki yakın da budanacaklar.

bu sene tohumlarımızı geçen seneden 10 gün evvel ektik. tomurcuklanma 37 gün önce başladı. yani yaklaşık 27 gün öndeyiz. bilmeden ne yaptık ta bu kadar öne geçtik bilmiyorum. Ama geçen seneden farklı yaptıklarımızı tecrübe olsun diye kaydetmek duyurmak istiyorum.
1) Hiç panik yapmadım. pipirikli davranıp onları da sıkıntıya sokmadım. sevgi ve ilgimi sınırlı bir şekilde gösterdim.
2) en iyi gelişimi gösteren fideler; geniş bir kaba ektiğim, bir kaşık yardımıyla toprağı ile beraber saksıya aldığım fideler oldu. ama doğru olan şaşırtma bu şekilde değil. doğru olan;Birol Beyin 22.04.2009 tarihli yazısıyla blogunda belirttiği gibi olan, köklerin zarar görmesinden endişe edip yapmadığım fideleri topraksız bir şekilde nakletmek. yalnız burda önemli olan zamanlama, 3.4. yaprakların ucu gözüktüğünde ilk şaşırtmayı yapmak gerekiyormuş. çünkü bu aşamada henüz ana kökler oluşmadığı için köklerin kopması gibi bir tehlike yokmuş. ama yinede dikkatli olmak lazım.
3) saksılara alırken, geçen sene gübreli toprak diye aldığım, az gübreli kum yerine; 1 seneye yakın balkonda beklettiğim, koyun gübresinden bolca- torf-toprak karışımı kullandım.
4) sulamaya çok dikkat ettim. 7-10 gün arasında toprağın nemini kontrol ederek. saksının altından bir kaç damla su çıkacak kadar sulama yaptım. sulamayı saksının kenarlarından yapmaya gayret ettim.
5) fırsat buldukça bir kürdan yardımıyla toprağın üstünü karıştırdım.
6) yerlerini hiç değiştirmedim. ve bol güneş altında kaldılar. geçen sene orası burası daha iyi diye evin heryerini dolaşmışlardı.
7)her sabah erkenden, soğuk sıcak demeden bulundukları odanın pencerelerini açıp, sabah serinliğinin odaya dolmasını sağladım. (bu banada çok iyi geliyor kendimi çok iyi hissediyorum.) çok rüzgarlı ve soğuk günler hariç hafta sonları balkona çıkarttım.
belkide yaptığımız en doğru şey ekim işini 10 gün önce yapmaktı.




5 yorum:

A.T. dedi ki...

Elleriniz dert görmesin, yaptıklarınız kadar onları buraya bu kadar özenle taşımanız da çok önemli...

Bütün aileye sevgiler bizden!

skaraca dedi ki...

Rasim bey, verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Ben geçen yıl üye olmama (Temmuz ayı) karşın ilk ekimi bu yıl yaptım. Benim fidelerden hala 5-6 ıncı yaprağı çıkartmasına karşın boy fakiri olanlar var. Birde ekimden bu yana bazılarını hiç şaşırtmadığım için boy-yaprak gelişimi de durdu. Az kaldı. Havalar biraz daha ısınsın, doğrudan toprağa ekilecekler.

dokuzuncubulut dedi ki...

Ellerinize sağlık, en hızlı gelişim haberleri sizden geliyor. Vallahi ben de, siz ne yaparsanız yapıyorum. Benimkiler de fena gitmiyor. Ama ben hala bir balkona bir içeriye taşıyorum. Balkona dikilme zamanları geldi mi acaba? Bir de geçen sene bahçe kursuna gitmiştim. Orada sebzelerin arasına kadife çiçeği dikin demişlerdi. Ben de balkona alınca öyle yapacağım. Belki siz de denersiniz.

Meyvelitepe dedi ki...

Fideleri şaşırtırken yeni saksıda peat moss ve kompost karışımı, biraz da tavuk gübresinden fermentasyonla üretilmiş organik gübre kullanmanızı öneririm. Bu yıl ilginç bir denemem oldu. Bir grup fideyi torf, kompost ve gübre karışımına şaşırttım. Aradan iki hafta geçtikten sonra başka bir grup fideyi peat moss, kompost ve gübre karışımına şaşırttım. Bir hafta sonra, fidelerin tümünü yerlerine dikerken sadece bir hafa önce peat moss'lu karışıma şaşırttığım fidelerin, üç hafta önce şaşırttıklarımı fazlasıyla geçtiklerini gördüm. Hem fideler çok daha iyi gelişmişti, hem de kök gelişimi diğerlerinin iki misliydi.

Rasim Karavana dedi ki...

sevgili meyvelitepe biz daha oralara gelmedik :) isimler biraz yabancı. tavsiyeleriniz üzerine biraz araştırma yapıp, takıldığım yerlerde sizden destek alıp seneye muhakkak deneyeceğim. ilginize teşekkür ederim. sağolun.