8 Mayıs 2009 Cuma

mercimek farkı

Potasyum ve fosforun domates için en gerekli maddelerden biri olduğunu okumuştum. Organik olarak nerde bulunacağını araştırdım. En uygun mercimek çıktı. Bende birkaç fidemi saksıya alırken dibine mercimekleri ıslatıp ezerek suyu ile beraber koydum. Sonuç şimdilik iyi ama çiçeklenme ve meyveye dönüşme daha sonra meyve kalitesindeki etkilerini bilmediğim için guruba tavsiye etmeye çekindim.
Hatta Karadeniz de bu amaçla, kıştan toprağa ezik çürük hamsileri gömdüklerini duymuştum.

resimde sağda en arkada köşede duran iki saksı mercimekli, arkada onun boyunda olanlar var onlar 1 hafta önce ekildiler. ama mercimekli olanın gövdesi hepsinden kalın yaprakları daha tok ve tomurcukları en iri olanı ve resim çekildikten sonraki 1 haftalık sürede gelişim farkı dahada arttı. denemek isteyenlere duyurulur.

Hiç yorum yok: